sobota, 17 grudnia 2011

PKiN nieco inaczej

Niegdyś centrum miasta, zburzone po wojnie na potrzeby wybudowania Pałacu Kultury i Nauki jako daru przyjaźni Narodu Radzieckiego dla Narodu Polskiego...można by o nim mówić dużo i ja też w swoim czasie o nim kilka zdjęć i słów tu pouczę...teraz chcę opowiedzieć o czymś innym...od dziecka jak wracałem z Rodzicami do Warszawy pokazywali mi, że Warszawa już jest niedaleko bo widać Pałąc Kultury...no i fakt było go widać a ja cieszyłem się bardzo tm widokiem...turyści tak mają, że jest to dla nich główny punkt na mapie względem którego mają orientację w terenie...
...to zdjęcie zrobiłem na początku lat 90tych XX wieku z brzegu praskiego...wtedy jeszcze jedenyny wysokościowiec...nie licząc bliźniaczych wież na Emili Plater...
...a to wejście od strony Marszałkowskiej na bazar który przez wiele lat stacjonował na części Placu Defilad...pierwsza połowa lat 90tych...
...tu już jesteśmy w śrokdu...można było kupić wszystko...co modne...pamietam jaki to był nazwijmy to szok...bazar powstał niedługo po demokratyczych zmikanach i wolnych wyborach...raptem obudziłem się jako młody szczeniak, że zamiast iść do sklepu i kupić nic szedłem na bazar i za dużą kasę której nie miałem można było kupić wszystko...więc się odkładało...
...powiew nowoczesności...będzie metro...to widok z tarasu widokowego Pałacu Kultury...w tle...Domy Centrum Wars i Sawa i ulica Złota...domy jeszcze przed przebudową...na głównym planie wykop pod przyszłą stację matra...niegdyś był tu dworzec kolejowy...ale to inna historia...
...metra ciąg dalszy...tym razem ujęcie pokazuje skrzyżowanie Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich, niesmiertelną Rotundę...zwróćmy uwagę na kilak szczegółów...na dole po prawej stronie...biało czerwona hala...to dawne hale targowe, wybudowane dla kupców tych co handlowali w budkach na wspomnianym bazarze...ta pierwsza hala to hala Marcpolu...już nie istnieje...obok kompletnie w rogu..resztki bazaru...a na głównej osi zdjęcia...wykop pod przyszłą stację metra...