poniedziałek, 12 grudnia 2011

zmiany zmiany zmiany...

...warszawska Syrenka jeszcze na Barbakanie...było tak, że przychodziłem na Starówkę dla trzech...no czterech miejsc...ulica Mostowa to raz...bar mleczny przy Barbakanie to dwa...bułki z pieczarkami na Nowomiejskiej to trzy...pan kataryniaż z papużką  na rynku grający różne melodie to cztery...a takim miejscem ekstra był Barbakan i Syrenka...ile razy jako dziecko szukałem tam lochów, skarbów i tajnych przejść...
...w dawych czasach było tak, że plac Teatralny kojarzył się mi z pomnikiem Nike...uwielbiałem ten skwerek...może to dziwnie zabrzmi ale miał taki peerelowski klimat jak dla mnie...no i obok był sklep Wedla...przyszły nowe czasy, sklep zlikwidowano a Nike przeniesiono na nowe miejsce...
...dawny Plac Zwycięstwa...obecnie Plac Marszałka Piłsudskiego...tak to wyglądało jeszcze kilka lat temu....zdjęcie zrobione ok 1998 roku...Grób Nieznanego Żołnierza po lewej, po prawej Hotel Europejski ( oba obiekty nie są widoczne na zdjęciu )...przed nami tyły Teatru Wielkiego...